23 Aralık 2015 Çarşamba

Beşiktaş Efsanesi Daniel Amokachi, “İstanbul’u Çok Özledim”

Daniel Amokachi, 1996-1999 yılları arasında Siyah-Beyazlı forma için mücadele etmişti.


Uluslararası Onur Ödülü’nü aldığı 14. Türkiye Spor Adamaları Ödül Töreni için Türkiye’ye gelen Nijeryalı spor adamı, “Beşiktaş taraftarını özledim. İstanbul’u çok özledim. Başka bir ülkeye gittiğim zaman bu kültürü bulmak çok zor. Misafirperverliğinizi özledim” ifadelerini kullandı.


Türkiye Benim Evim


Nijerya’da 10 yıldır teknik direktörlük yapan Amokachi, Beşiktaş’ı da yakından takip ettiğini söyledi. Bir muhabirin Türkiye’ye teknik adam olarak dönmek ister misin sorusuna, “Türkiye benim evim. Türkiye’de öyle bir imkân olur ise seve seve gelirim” diye cevap verdi.


Daniel Amokachi
Daniel Amokachi

Kara Kartal’ın 2000. Golünü Amokachi Atmıştı


1996 yılında Amokachi, Beşiktaş’a geldi ve gelir gelmez 7-0’lık Vanspor 7-0 galibiyeti ile Türkiye kariyerine başladı. İlk sezonunda lig ve kupada başarılı olamasa da ligde 7 gol kaydetti. UEFA Kupası’nda mücadele eden Beşiktaş, 4 tur eleme oynayarak tarihinin en uzun Avrupa maceralarından birini yaşadı. Amokachi de 2 gol kaydetti. Sezon içinde Dünya Kupası performansı ile bir kez daha Afrika’nın En İyi Futbolcusu listesinde 3. oldu.


Sonraki sezon Cumhurbaşkanlığı Kupası’nda da Galatasaray’la karşılaşan Beşiktaş, rakibini 2-1 yenip kupayı alırken bir golü Amokachi kaydetti.


Dünya Kupası zamanında geçirdiği sakatlık nedeniyle 1998-99 sezonunda çok fazla forma şansı bulamadı. Formayı aldığı Beşiktaş’ın Fenerbahçe’yi 3-2 yendiği lig maçında 2 gol atarak iyi bir performans gösterdi.


Amokachi, ligde 77 maçta 19, Avrupa Kupaları’nda ve Türkiye Kupası’nda 17’şer maçta 3’er, Cumhurbaşkanlığı ve Başbakanlık Kupaları’nda da 3 maçta 1 olmak üzere, toplam 14 resmi maçta 26 gol kaydetti. Sık sık sakatlanması ve Nijerya seyahatlerinden geç dönmesi nedeniyle Türkiye’deki performansı beklenenin altında oldu. Yine de sürati ve tekniği ile Beşiktaş’ın efsane futbolcuları arasına girdi.


Beşiktaş’ın lig tarihindeki 2000. golünü de Daniel Amokachi atmış ve tarihe geçmişti.


 



Beşiktaş Efsanesi Daniel Amokachi, “İstanbul’u Çok Özledim” #eborsahaber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder